Voorbereiding op de Marathon van Utrecht gedaan op basis van ‘sportrusten.nl‘.
Kijk op de site voor de gedachte hierachter
(o.a. max. 14 KM trainen in de voorbereiding op een marathon)  maar persoonlijk heb ik
stiekem wel in de voorbereiding de Halve van Egmond en Groet uit Schoorl (30) gelopen.

Vind het persoonlijk nl. een lastig idee om een hele Marathon te lopen met maar
max. 14 KM in de benen maar het idee erachter spreekt mij wel aan.

Wat sowieso goed is (en ook weer aansluit bij het gedachten goed  vanuit ‘Prioritijd!’ )
is de aandacht die gegeven wordt aan de ademhaling.

Daar heb ik dus veel aan gehad; vooral de oefeningen tijdens het lopen waarbij je i.d.d. ziet hoe een goede ademhaling je hartslag beïnvloedt.

Nadeel vond ik het feit dat ik ruim een maand niet gefietst heb in de
voorbereiding op deze Marathon en dat mis ik dus wel.

Moet nog een keer gaan kijken naar een goed schema waarin
dit ook gecombineerd wordt maar zo houdt je iedere keer
weer een nieuwe uitdaging.

De Marathon zelf.

Was 2 rondjes waarbij de eerste, samen met de 1/2 Marathon-lopers erg gezellig was (zowel de drukte op het parcours als de toeschouwers langs de kant) maar de tweede opvallend rustig was. Langs de kant maakt dit niet zo veel uit maar het parcours zelf was een KM. of 8 ‘tegen wind’. De eerste ronde kon je nog een beetje ‘schuilen’ maar de 2e ronde liep ik vol in de wind. Zo is er iedere keer wel iets maar dit keer was het wel degelijk van invloed op de eindtijd. Dat was dus geen 3:45 (waar ik alle vertrouwen in had gezien de gem. tempo’s op de inmiddels ‘standaard hartslag’ in de training) en niet eens ‘onder’ de 4 uur!!

De feiten.

Na 35 KM